
Kształtujemy wartościowe miejsca
i dzielnice
Kształtujemy wartościowe miejsca
i dzielnice
Nasze miastotwórcze podejście projektowe wspiera działania gmin i inwestorów, integruje społeczność i rozwija lokalną gospodarkę.
PRZESTRZENIE PUBLICZNE
PRZESTRZENIE PUBLICZNE
PRZESTRZENIE PUBLICZNE
Plac Teatralny, Warszawa
Warsztaty, konsultacje publiczne i koncepcja przekształcenia Placu Teatralnego z parkingiem z lat 70. XX w. w miejską oazę zieleni w zabytkowej części Warszawy, objętej patronatem UNESCO w ramach programu “Nowe Centrum Warszawy”.
Warszawa | Urząd m.st. Warszawy | 2023-24
Plac Teatralny, Warszawa
Warsztaty, konsultacje publiczne i koncepcja przekształcenia Placu Teatralnego z parkingiem z lat 70. XX w. w miejską oazę zieleni w zabytkowej części Warszawy, objętej patronatem UNESCO w ramach programu “Nowe Centrum Warszawy”.
Warszawa | Urząd m.st. Warszawy | 2023-24
Plac Teatralny, Warszawa
Warsztaty, konsultacje publiczne i koncepcja przekształcenia Placu Teatralnego z parkingiem z lat 70. XX w. w miejską oazę zieleni w zabytkowej części Warszawy, objętej patronatem UNESCO w ramach programu “Nowe Centrum Warszawy”.
Warszawa | Urząd m.st. Warszawy | 2023-24
Plac Bankowy, Warszawa
Warsztaty, konsultacje publiczne i koncepcja przekształcenia placu Bankowego w ramach programu “Nowe Centrum Warszawy”, ze szczególnym uwzględnieniem zakresu zrównoważonej mobilności.
Warszawa | Urząd m.st. Warszawy | 2023-24
Plac Bankowy, Warszawa
Warsztaty, konsultacje publiczne i koncepcja przekształcenia placu Bankowego w ramach programu “Nowe Centrum Warszawy”, ze szczególnym uwzględnieniem zakresu zrównoważonej mobilności.
Warszawa | Urząd m.st. Warszawy | 2023-24
Plac Bankowy, Warszawa
Warsztaty, konsultacje publiczne i koncepcja przekształcenia placu Bankowego w ramach programu “Nowe Centrum Warszawy”, ze szczególnym uwzględnieniem zakresu zrównoważonej mobilności.
Warszawa | Urząd m.st. Warszawy | 2023-24
Plac Żelaznej Bramy, Warszawa
Warsztaty, konsultacje publiczne i koncepcja przekształcenia Placu Żelaznej Bramy wraz z nowym przejściem do Ogrodu Saskiego w ramach programu „Nowe Centrum Warszawy”.
Warszawa | Urząd m.st. Warszawy | 2023-24
Plac Żelaznej Bramy, Warszawa
Warsztaty, konsultacje publiczne i koncepcja przekształcenia Placu Żelaznej Bramy wraz z nowym przejściem do Ogrodu Saskiego w ramach programu „Nowe Centrum Warszawy”.
Warszawa | Urząd m.st. Warszawy | 2023-24
Plac Żelaznej Bramy, Warszawa
Warsztaty, konsultacje publiczne i koncepcja przekształcenia Placu Żelaznej Bramy wraz z nowym przejściem do Ogrodu Saskiego w ramach programu „Nowe Centrum Warszawy”.
Warszawa | Urząd m.st. Warszawy | 2023-24
Plac Powstańców Warszawy
Warsztaty, konsultacje publiczne i koncepcja przekształcenia placu Powstańców Warszawy jako przyjaznej dla pieszych, zielonej i atrakcyjnej przestrzeni publicznej nad podziemnym parkingiem miejskim, obecnie na ukończeniu.
Warszawa | Urząd m.st. Warszawy | 2017-18 | w trakcie realizacji
Plac Powstańców Warszawy
Warsztaty, konsultacje publiczne i koncepcja przekształcenia placu Powstańców Warszawy jako przyjaznej dla pieszych, zielonej i atrakcyjnej przestrzeni publicznej nad podziemnym parkingiem miejskim, obecnie na ukończeniu.
Warszawa | Urząd m.st. Warszawy | 2017-18 | w trakcie realizacji
Plac Powstańców Warszawy
Warsztaty, konsultacje publiczne i koncepcja przekształcenia placu Powstańców Warszawy jako przyjaznej dla pieszych, zielonej i atrakcyjnej przestrzeni publicznej nad podziemnym parkingiem miejskim, obecnie na ukończeniu.
Warszawa | Urząd m.st. Warszawy | 2017-18 | w trakcie realizacji
Pole Mokotowskie, Warszawa
Z inicjatywy organizacji pozarządowej działającej na rzecz społeczności lokalnej i na zlecenie Urzędu m.st. Warszawy MAU przeprowadziło konsultacje społeczne w formule warsztatów charrette, pierwsze tego rodzaju warsztaty w Warszawie. Na ich podstawie MAU opracowało całościowy Masterplan przekształceń Pola Mokotowskiego - warszawskiego “Central Parku”. Park został zrealizowany przez pracownię WXCA w oparciu o wytyczne Masterplanu, a sam projekt znalazł się wśród laureatów Nagrody Architektonicznej Prezydenta m.st. Warszawy w 2024 roku.
Warszawa | Urząd m.st. Warszawy | 2016 | zrealizowane
Pole Mokotowskie, Warszawa
Z inicjatywy organizacji pozarządowej działającej na rzecz społeczności lokalnej i na zlecenie Urzędu m.st. Warszawy MAU przeprowadziło konsultacje społeczne w formule warsztatów charrette, pierwsze tego rodzaju warsztaty w Warszawie. Na ich podstawie MAU opracowało całościowy Masterplan przekształceń Pola Mokotowskiego - warszawskiego “Central Parku”. Park został zrealizowany przez pracownię WXCA w oparciu o wytyczne Masterplanu, a sam projekt znalazł się wśród laureatów Nagrody Architektonicznej Prezydenta m.st. Warszawy w 2024 roku.
Warszawa | Urząd m.st. Warszawy | 2016 | zrealizowane
Pole Mokotowskie, Warszawa
Z inicjatywy organizacji pozarządowej działającej na rzecz społeczności lokalnej i na zlecenie Urzędu m.st. Warszawy MAU przeprowadziło konsultacje społeczne w formule warsztatów charrette, pierwsze tego rodzaju warsztaty w Warszawie. Na ich podstawie MAU opracowało całościowy Masterplan przekształceń Pola Mokotowskiego - warszawskiego “Central Parku”. Park został zrealizowany przez pracownię WXCA w oparciu o wytyczne Masterplanu, a sam projekt znalazł się wśród laureatów Nagrody Architektonicznej Prezydenta m.st. Warszawy w 2024 roku.
Warszawa | Urząd m.st. Warszawy | 2016 | zrealizowane

Realizacja zmian na Polu Mokotowskim była możliwa dzięki warsztatom charette i opracowanemu przez MAU Masterplanowi przekształceń - wspaniałemu procesowi konsultacji z mieszkańcami, który pokazał władzom Warszawy i mieszkańcom nowe kierunki partycypacji obywatelskiej
Maria Środoń, przewodnicząca Stowarzyszenia Ochocianie.
Realizacja zmian na Polu Mokotowskim była możliwa dzięki warsztatom charette i opracowanemu przez MAU Masterplanowi przekształceń - wspaniałemu procesowi konsultacji z mieszkańcami, który pokazał władzom Warszawy i mieszkańcom nowe kierunki partycypacji obywatelskiej
Maria Środoń, przewodnicząca Stowarzyszenia Ochocianie.

Realizacja zmian na Polu Mokotowskim była możliwa dzięki warsztatom charette i opracowanemu przez MAU Masterplanowi przekształceń - wspaniałemu procesowi konsultacji z mieszkańcami, który pokazał władzom Warszawy i mieszkańcom nowe kierunki partycypacji obywatelskiej
Maria Środoń, przewodnicząca Stowarzyszenia Ochocianie.
REWITALIZACJA ŚRÓDMIEŚĆ
REWITALIZACJA ŚRÓDMIEŚĆ
REWITALIZACJA ŚRÓDMIEŚĆ
Historyczne śródmieście Piaseczna
Transformacja alei Jana Pawła II w główną ulicę miejską centrum Tychów. Opracowany raport stanowi propozycję modelu operacyjnego dla stworzenia nowego centrum miasta Tychy, uwzględniającego uwarunkowania lokalne i ponadlokalne, inwestycyjne, komunikacyjne, społeczne i środowiskowe.
Piaseczno | Urząd Miasta i Gminy Piaseczno | 2022 | etap planistyczny
Historyczne śródmieście Piaseczna
Transformacja alei Jana Pawła II w główną ulicę miejską centrum Tychów. Opracowany raport stanowi propozycję modelu operacyjnego dla stworzenia nowego centrum miasta Tychy, uwzględniającego uwarunkowania lokalne i ponadlokalne, inwestycyjne, komunikacyjne, społeczne i środowiskowe.
Piaseczno | Urząd Miasta i Gminy Piaseczno | 2022 | etap planistyczny
Historyczne śródmieście Piaseczna
Transformacja alei Jana Pawła II w główną ulicę miejską centrum Tychów. Opracowany raport stanowi propozycję modelu operacyjnego dla stworzenia nowego centrum miasta Tychy, uwzględniającego uwarunkowania lokalne i ponadlokalne, inwestycyjne, komunikacyjne, społeczne i środowiskowe.
Piaseczno | Urząd Miasta i Gminy Piaseczno | 2022 | etap planistyczny
Centrum Nowe Tychy
Transformacja alei Jana Pawła II w główną ulicę miejską centrum Tychów. Opracowany raport stanowi propozycję modelu operacyjnego dla stworzenia nowego centrum miasta Tychy, uwzględniającego uwarunkowania lokalne i ponadlokalne, inwestycyjne, komunikacyjne, społeczne i środowiskowe.
Tychy | pomysłodawca: ALTA S.A. dla Miasto Tychy | 2020 | uwzględnione w planach rozwoju
Centrum Nowe Tychy
Transformacja alei Jana Pawła II w główną ulicę miejską centrum Tychów. Opracowany raport stanowi propozycję modelu operacyjnego dla stworzenia nowego centrum miasta Tychy, uwzględniającego uwarunkowania lokalne i ponadlokalne, inwestycyjne, komunikacyjne, społeczne i środowiskowe.
Tychy | pomysłodawca: ALTA S.A. dla Miasto Tychy | 2020 | uwzględnione w planach rozwoju
Centrum Nowe Tychy
Transformacja alei Jana Pawła II w główną ulicę miejską centrum Tychów. Opracowany raport stanowi propozycję modelu operacyjnego dla stworzenia nowego centrum miasta Tychy, uwzględniającego uwarunkowania lokalne i ponadlokalne, inwestycyjne, komunikacyjne, społeczne i środowiskowe.
Tychy | pomysłodawca: ALTA S.A. dla Miasto Tychy | 2020 | uwzględnione w planach rozwoju
Historyczne śródmieście Cieszyna
Opracowanie wizji rozwoju historycznego centrum Cieszyna, poprzedzone pogłębionymi analizami i warsztatami charrette. Masterplan uwzględnia potencjał eksponowania i uzupełniania zabytkowej tkanki miejskiej, uspokojenie ruchu i rozwój transportu miejskiego. Obecnie sporządzany jest projekt miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego oraz w trakcie realizacji są poszczególne elementy projektu, m.in. ograniczenie ruchu indywidualnego w kolejnych kwartałach śródmieścia.
Cieszyn | Urząd Miejski w Cieszynie | 2021 | współpraca: Terplan Sp. z o.o.
Historyczne śródmieście Cieszyna
Opracowanie wizji rozwoju historycznego centrum Cieszyna, poprzedzone pogłębionymi analizami i warsztatami charrette. Masterplan uwzględnia potencjał eksponowania i uzupełniania zabytkowej tkanki miejskiej, uspokojenie ruchu i rozwój transportu miejskiego. Obecnie sporządzany jest projekt miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego oraz w trakcie realizacji są poszczególne elementy projektu, m.in. ograniczenie ruchu indywidualnego w kolejnych kwartałach śródmieścia.
Cieszyn | Urząd Miejski w Cieszynie | 2021 | współpraca: Terplan Sp. z o.o.
Historyczne śródmieście Cieszyna
Opracowanie wizji rozwoju historycznego centrum Cieszyna, poprzedzone pogłębionymi analizami i warsztatami charrette. Masterplan uwzględnia potencjał eksponowania i uzupełniania zabytkowej tkanki miejskiej, uspokojenie ruchu i rozwój transportu miejskiego. Obecnie sporządzany jest projekt miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego oraz w trakcie realizacji są poszczególne elementy projektu, m.in. ograniczenie ruchu indywidualnego w kolejnych kwartałach śródmieścia.
Cieszyn | Urząd Miejski w Cieszynie | 2021 | współpraca: Terplan Sp. z o.o.

Współpraca z Zespołem MAU i wspólne wypracowanie Masterplanu dla Śródmieścia Cieszyna pozwoliły na określenie nowej ścieżki rozwoju Cieszyna.
Przemysław Major, v-President Cieszyn
Współpraca z Zespołem MAU i wspólne wypracowanie Masterplanu dla Śródmieścia Cieszyna pozwoliły na określenie nowej ścieżki rozwoju Cieszyna.
Przemysław Major, v-President Cieszyn
Współpraca z Zespołem MAU i wspólne wypracowanie Masterplanu dla Śródmieścia Cieszyna pozwoliły na określenie nowej ścieżki rozwoju Cieszyna.
Przemysław Major, v-President Cieszyn
DZIELNICE
DZIELNICE
DZIELNICE
Siewierz Jeziorna (Katowice-Metropolis GZM)
Plan dla nowego miasteczka o powierzchni 120 ha w regionie Metropolii Śląskiej jest pierwszym tego rodzaju projektem w Polsce i opiera się na zasadach Nowej Urbanistyki w zakresie zagospodarowania przestrzennego. Elastyczność planu pozwala reagować na zmiany rynkowe, a plan regulacyjny kontroluje definicję typów budynków, ulic, placów, przestrzeni otwartych oraz lokalizację miejsc parkingowych. Pracownia MAU była również odpowiedzialna za koncepcję architektoniczną pierwszego kwartału zabudowy.
Siewierz | Alta SA | od 2007r. | zrealizowane / w budowie
Siewierz Jeziorna (Katowice-Metropolis GZM)
Plan dla nowego miasteczka o powierzchni 120 ha w regionie Metropolii Śląskiej jest pierwszym tego rodzaju projektem w Polsce i opiera się na zasadach Nowej Urbanistyki w zakresie zagospodarowania przestrzennego. Elastyczność planu pozwala reagować na zmiany rynkowe, a plan regulacyjny kontroluje definicję typów budynków, ulic, placów, przestrzeni otwartych oraz lokalizację miejsc parkingowych. Pracownia MAU była również odpowiedzialna za koncepcję architektoniczną pierwszego kwartału zabudowy.
Siewierz | Alta SA | od 2007r. | zrealizowane / w budowie
Siewierz Jeziorna (Katowice-Metropolis GZM)
Plan dla nowego miasteczka o powierzchni 120 ha w regionie Metropolii Śląskiej jest pierwszym tego rodzaju projektem w Polsce i opiera się na zasadach Nowej Urbanistyki w zakresie zagospodarowania przestrzennego. Elastyczność planu pozwala reagować na zmiany rynkowe, a plan regulacyjny kontroluje definicję typów budynków, ulic, placów, przestrzeni otwartych oraz lokalizację miejsc parkingowych. Pracownia MAU była również odpowiedzialna za koncepcję architektoniczną pierwszego kwartału zabudowy.
Siewierz | Alta SA | od 2007r. | zrealizowane / w budowie
Wolne Tory, Poznań
Masterplan dla nowej dzielnicy Poznania na dawnych terenach poprzemysłowych. Cechy propozycji: pierzejowa zabudowa, tradycyjne kwartały zabudowy w ludzkiej skali, powiązane ze sobą przestrzenie publiczne atrakcyjne dla pieszych i priorytet dla komunikacji publicznej – znalazły uznanie jury konkursu na zagospodarowanie Wolnych Torów w Poznaniu, organizowanego przez miasto Poznań i PKP. Konkursem objęto obszar niemal 130 ha w centrum Poznania. Pracownia MAU otrzymała w konkursie I nagrodę. Skład zespołu: Projektanci: Maciej M. Mycielski, Michał Owadowicz, Daniel Piotrowski, Konsultanci: Duane Phillips, Jan Jakiel - komunikacja, Tomasz Dąbrowski, POL-CON - infrastruktura.
“Wolne Tory” | Urząd Miasta Poznania | 2015 | 130 ha | I nagroda w konkursie
Wolne Tory, Poznań
Masterplan dla nowej dzielnicy Poznania na dawnych terenach poprzemysłowych. Cechy propozycji: pierzejowa zabudowa, tradycyjne kwartały zabudowy w ludzkiej skali, powiązane ze sobą przestrzenie publiczne atrakcyjne dla pieszych i priorytet dla komunikacji publicznej – znalazły uznanie jury konkursu na zagospodarowanie Wolnych Torów w Poznaniu, organizowanego przez miasto Poznań i PKP. Konkursem objęto obszar niemal 130 ha w centrum Poznania. Pracownia MAU otrzymała w konkursie I nagrodę. Skład zespołu: Projektanci: Maciej M. Mycielski, Michał Owadowicz, Daniel Piotrowski, Konsultanci: Duane Phillips, Jan Jakiel - komunikacja, Tomasz Dąbrowski, POL-CON - infrastruktura.
“Wolne Tory” | Urząd Miasta Poznania | 2015 | 130 ha | I nagroda w konkursie
Wolne Tory, Poznań
Masterplan dla nowej dzielnicy Poznania na dawnych terenach poprzemysłowych. Cechy propozycji: pierzejowa zabudowa, tradycyjne kwartały zabudowy w ludzkiej skali, powiązane ze sobą przestrzenie publiczne atrakcyjne dla pieszych i priorytet dla komunikacji publicznej – znalazły uznanie jury konkursu na zagospodarowanie Wolnych Torów w Poznaniu, organizowanego przez miasto Poznań i PKP. Konkursem objęto obszar niemal 130 ha w centrum Poznania. Pracownia MAU otrzymała w konkursie I nagrodę. Skład zespołu: Projektanci: Maciej M. Mycielski, Michał Owadowicz, Daniel Piotrowski, Konsultanci: Duane Phillips, Jan Jakiel - komunikacja, Tomasz Dąbrowski, POL-CON - infrastruktura.
“Wolne Tory” | Urząd Miasta Poznania | 2015 | 130 ha | I nagroda w konkursie
Gdynia Zachód
Masterplan nowej dzielnicy Gdyni dla 40.000 mieszkańców. tzw. Gdyni Zachód, miał na celu stworzenie spójnej wizji zagospodarowania przestrzennego tego obszaru i zakładał optymalizację obowiązującym miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego. Podstawowym założeniem projektu jest wyznaczenie przejrzystych stref i kwartałów zabudowy według metodologii transectu (tj. wg morfologii zabudowy), centrum dzielnic opartych na dostępności dla pieszych (w ciągu 5-minutowego spaceru) oraz przestrzeni publicznych, spiętych przejrzystym, sieciowym układem ulic. Konferencja oraz warsztaty Charette odbyły się pod honorowym Patronatem Prezydenta Miasta Gdyni, Wojciecha Szczurka, patronem merytorycznym konferencji było Towarzystwo Urbanistów Polskich, przy konferencji współpracowała również Politechnika Gdańska, zaś sponsorem przedsięwzięcia była Hossa S.A.
Gdynia | Hossa S.A.+ Miasto Gdynia | od 2011 | 1000 ha | dzielnica w trakcie realizacji
Gdynia Zachód
Masterplan nowej dzielnicy Gdyni dla 40.000 mieszkańców. tzw. Gdyni Zachód, miał na celu stworzenie spójnej wizji zagospodarowania przestrzennego tego obszaru i zakładał optymalizację obowiązującym miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego. Podstawowym założeniem projektu jest wyznaczenie przejrzystych stref i kwartałów zabudowy według metodologii transectu (tj. wg morfologii zabudowy), centrum dzielnic opartych na dostępności dla pieszych (w ciągu 5-minutowego spaceru) oraz przestrzeni publicznych, spiętych przejrzystym, sieciowym układem ulic. Konferencja oraz warsztaty Charette odbyły się pod honorowym Patronatem Prezydenta Miasta Gdyni, Wojciecha Szczurka, patronem merytorycznym konferencji było Towarzystwo Urbanistów Polskich, przy konferencji współpracowała również Politechnika Gdańska, zaś sponsorem przedsięwzięcia była Hossa S.A.
Gdynia | Hossa S.A.+ Miasto Gdynia | od 2011 | 1000 ha | dzielnica w trakcie realizacji
Gdynia Zachód
Masterplan nowej dzielnicy Gdyni dla 40.000 mieszkańców. tzw. Gdyni Zachód, miał na celu stworzenie spójnej wizji zagospodarowania przestrzennego tego obszaru i zakładał optymalizację obowiązującym miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego. Podstawowym założeniem projektu jest wyznaczenie przejrzystych stref i kwartałów zabudowy według metodologii transectu (tj. wg morfologii zabudowy), centrum dzielnic opartych na dostępności dla pieszych (w ciągu 5-minutowego spaceru) oraz przestrzeni publicznych, spiętych przejrzystym, sieciowym układem ulic. Konferencja oraz warsztaty Charette odbyły się pod honorowym Patronatem Prezydenta Miasta Gdyni, Wojciecha Szczurka, patronem merytorycznym konferencji było Towarzystwo Urbanistów Polskich, przy konferencji współpracowała również Politechnika Gdańska, zaś sponsorem przedsięwzięcia była Hossa S.A.
Gdynia | Hossa S.A.+ Miasto Gdynia | od 2011 | 1000 ha | dzielnica w trakcie realizacji

Efekty zaangażowania MAU są bezdyskusyjne. Firma Macieja Mycielskiego jest w pełni godna polecenia jako profesjonalny partner biznesowy i ekspert w swojej dziedzinie.
Mariusz Gawron, CEO, HOSSA SA

Efekty zaangażowania MAU są bezdyskusyjne. Firma Macieja Mycielskiego jest w pełni godna polecenia jako profesjonalny partner biznesowy i ekspert w swojej dziedzinie.
Mariusz Gawron, CEO, HOSSA SA
TERENY POPRZEMYSŁOWE
TERENY POPRZEMYSŁOWE
TERENY POPRZEMYSŁOWE
Obszar Szwedzka - Osiedle Warszawy
Koncepcja przekształcenia terenu bazy autobusowej w wygodne osiedle mieszkaniowe ze szkołą i licznymi terenami zieleni, uwzględniająca zabytkową tkankę miejską w otoczeniu.
Warszawa | Urząd m.st. Warszawy | 2019 | 39 ha
Obszar Szwedzka - Osiedle Warszawy
Koncepcja przekształcenia terenu bazy autobusowej w wygodne osiedle mieszkaniowe ze szkołą i licznymi terenami zieleni, uwzględniająca zabytkową tkankę miejską w otoczeniu.
Warszawa | Urząd m.st. Warszawy | 2019 | 39 ha
Obszar Szwedzka - Osiedle Warszawy
Koncepcja przekształcenia terenu bazy autobusowej w wygodne osiedle mieszkaniowe ze szkołą i licznymi terenami zieleni, uwzględniająca zabytkową tkankę miejską w otoczeniu.
Warszawa | Urząd m.st. Warszawy | 2019 | 39 ha
Port Żerański - Osiedle Warszawy
Koncepcja przekształcenia terenu poprzemysłowego w wielofunkcyjny fragment miasta z mieszkaniami i terenami zieleni nad brzegiem kanału Żerańskiego. Koncepcja opiera się na zwięzłym, wielofunkcyjnym planie wokół tzw. “parku wodnego”, jednak z ograniczeniami gęstości zabudowy wymaganymi przez Miasto Warszawa, głównie ze względu na kumulację ruchu samochodowego. W odpowiedzi na wskazane założenia, MAU opracowało dodatkowo kompleksowe rozwiązanie z zakresu mobilności dla tego obszaru.
Warszawa | Urząd m.st. Warszawy | 2019 | 87 ha
Port Żerański - Osiedle Warszawy
Koncepcja przekształcenia terenu poprzemysłowego w wielofunkcyjny fragment miasta z mieszkaniami i terenami zieleni nad brzegiem kanału Żerańskiego. Koncepcja opiera się na zwięzłym, wielofunkcyjnym planie wokół tzw. “parku wodnego”, jednak z ograniczeniami gęstości zabudowy wymaganymi przez Miasto Warszawa, głównie ze względu na kumulację ruchu samochodowego. W odpowiedzi na wskazane założenia, MAU opracowało dodatkowo kompleksowe rozwiązanie z zakresu mobilności dla tego obszaru.
Warszawa | Urząd m.st. Warszawy | 2019 | 87 ha
Port Żerański - Osiedle Warszawy
Koncepcja przekształcenia terenu poprzemysłowego w wielofunkcyjny fragment miasta z mieszkaniami i terenami zieleni nad brzegiem kanału Żerańskiego. Koncepcja opiera się na zwięzłym, wielofunkcyjnym planie wokół tzw. “parku wodnego”, jednak z ograniczeniami gęstości zabudowy wymaganymi przez Miasto Warszawa, głównie ze względu na kumulację ruchu samochodowego. W odpowiedzi na wskazane założenia, MAU opracowało dodatkowo kompleksowe rozwiązanie z zakresu mobilności dla tego obszaru.
Warszawa | Urząd m.st. Warszawy | 2019 | 87 ha
Tereny pokolejowe w Gnieźnie
Przebudowa obszaru pokolejowego na nowy wielofunkcyjny obszar w pobliżu głównego dworca w Gnieźnie, obejmujący unikalne budynki kolejowe z okresu przedwojennego, na zlecenie jednej ze spółek PKP, w formule warsztatów z władzami miasta.
Gniezno | XCity Investment Sp. z o.o. | 2016 | 25 ha
Tereny pokolejowe w Gnieźnie
Przebudowa obszaru pokolejowego na nowy wielofunkcyjny obszar w pobliżu głównego dworca w Gnieźnie, obejmujący unikalne budynki kolejowe z okresu przedwojennego, na zlecenie jednej ze spółek PKP, w formule warsztatów z władzami miasta.
Gniezno | XCity Investment Sp. z o.o. | 2016 | 25 ha
Tereny pokolejowe w Gnieźnie
Przebudowa obszaru pokolejowego na nowy wielofunkcyjny obszar w pobliżu głównego dworca w Gnieźnie, obejmujący unikalne budynki kolejowe z okresu przedwojennego, na zlecenie jednej ze spółek PKP, w formule warsztatów z władzami miasta.
Gniezno | XCity Investment Sp. z o.o. | 2016 | 25 ha
OBSZARY STRATEGICZNE
OBSZARY STRATEGICZNE
OBSZARY STRATEGICZNE
Opoczno, Rewitalizacja rzek i przestrzeni publicznych
Na zlecenie Gminy Opoczno ekspercki zespół, w skład którego wchodzili: PHENO HORIZON (OLP Sp. z o.o.), Uniwersytet Łódzki, Komes Water i MAU, podjął się rewitalizacji struktur przyrodniczych wokół historycznego centrum miasta. Dzięki projektowi udało się opracować koncepcję przestrzenno-funkcjonalną stanowiącą podstawę do dalszych prac z zakresu renaturyzacji rzeki, rozwiązań hydrologicznych, nowych terenów rekreacyjnych połączonych z miejskimi przestrzeniami publicznymi, wzmacniając odporność miasta na zmiany klimatu.
Opoczno | Gmina Opoczno | 2023 | współpraca: PHENO HORIZON (OLP Sp. z o.o.), Katedra UNESCO Uniwersytet Łódzki, Komes Water
Opoczno, Rewitalizacja rzek i przestrzeni publicznych
Na zlecenie Gminy Opoczno ekspercki zespół, w skład którego wchodzili: PHENO HORIZON (OLP Sp. z o.o.), Uniwersytet Łódzki, Komes Water i MAU, podjął się rewitalizacji struktur przyrodniczych wokół historycznego centrum miasta. Dzięki projektowi udało się opracować koncepcję przestrzenno-funkcjonalną stanowiącą podstawę do dalszych prac z zakresu renaturyzacji rzeki, rozwiązań hydrologicznych, nowych terenów rekreacyjnych połączonych z miejskimi przestrzeniami publicznymi, wzmacniając odporność miasta na zmiany klimatu.
Opoczno | Gmina Opoczno | 2023 | współpraca: PHENO HORIZON (OLP Sp. z o.o.), Katedra UNESCO Uniwersytet Łódzki, Komes Water
Opoczno, Rewitalizacja rzek i przestrzeni publicznych
Na zlecenie Gminy Opoczno ekspercki zespół, w skład którego wchodzili: PHENO HORIZON (OLP Sp. z o.o.), Uniwersytet Łódzki, Komes Water i MAU, podjął się rewitalizacji struktur przyrodniczych wokół historycznego centrum miasta. Dzięki projektowi udało się opracować koncepcję przestrzenno-funkcjonalną stanowiącą podstawę do dalszych prac z zakresu renaturyzacji rzeki, rozwiązań hydrologicznych, nowych terenów rekreacyjnych połączonych z miejskimi przestrzeniami publicznymi, wzmacniając odporność miasta na zmiany klimatu.
Opoczno | Gmina Opoczno | 2023 | współpraca: PHENO HORIZON (OLP Sp. z o.o.), Katedra UNESCO Uniwersytet Łódzki, Komes Water
Piaseczno obwodnica DK79
Studium urbanistyczne dla terenów w sąsiedztwie drogi DK79 w mieście Piaseczno. W oparciu o postulaty władz lokalnych najważniejsze było odejście od proponowanej przez GDDKiA budowy wiaduktów tranzytowych i ekspresowych, które nieodwracalnie podzieliłyby miasto na dwie części, na rzecz przekształcenia ul. Armii Krajowej w aleję miejską o przekroju 2x2 i skrzyżowaniach z sygnalizacją świetlną.
Piaseczno | Urząd Miasta i Gminy Piaseczno | od 2022 | 176 ha
Piaseczno obwodnica DK79
Studium urbanistyczne dla terenów w sąsiedztwie drogi DK79 w mieście Piaseczno. W oparciu o postulaty władz lokalnych najważniejsze było odejście od proponowanej przez GDDKiA budowy wiaduktów tranzytowych i ekspresowych, które nieodwracalnie podzieliłyby miasto na dwie części, na rzecz przekształcenia ul. Armii Krajowej w aleję miejską o przekroju 2x2 i skrzyżowaniach z sygnalizacją świetlną.
Piaseczno | Urząd Miasta i Gminy Piaseczno | od 2022 | 176 ha
Piaseczno obwodnica DK79
Studium urbanistyczne dla terenów w sąsiedztwie drogi DK79 w mieście Piaseczno. W oparciu o postulaty władz lokalnych najważniejsze było odejście od proponowanej przez GDDKiA budowy wiaduktów tranzytowych i ekspresowych, które nieodwracalnie podzieliłyby miasto na dwie części, na rzecz przekształcenia ul. Armii Krajowej w aleję miejską o przekroju 2x2 i skrzyżowaniach z sygnalizacją świetlną.
Piaseczno | Urząd Miasta i Gminy Piaseczno | od 2022 | 176 ha
MOF Zduńska Wola (Masterplan)
W ramach rządowej inicjatywy MOF – Miejskich Obszarów Funkcjonalnych – władzom miasta Zduńska Wola udało się zjednoczyć władze lokalne, wojewódzkie i krajowe w celu wytworzenia intermodalnej sieci międzynarodowego transportu towarowego, autostrady S8, połączeń dróg wojewódzkich, lokalnych, sieci dróg gminnych i nowych kierunków rozwoju gospodarczego. Dzięki zespołowi MAU wraz z naszym partnerem Pheno Horizon udało się nie tylko opracować ambitne rozwiązanie, ale - co więcej - je wdrożyć.
Zduńska Wola | Powiat Zduńskowolski | 2013-14 | 600 ha
MOF Zduńska Wola (Masterplan)
W ramach rządowej inicjatywy MOF – Miejskich Obszarów Funkcjonalnych – władzom miasta Zduńska Wola udało się zjednoczyć władze lokalne, wojewódzkie i krajowe w celu wytworzenia intermodalnej sieci międzynarodowego transportu towarowego, autostrady S8, połączeń dróg wojewódzkich, lokalnych, sieci dróg gminnych i nowych kierunków rozwoju gospodarczego. Dzięki zespołowi MAU wraz z naszym partnerem Pheno Horizon udało się nie tylko opracować ambitne rozwiązanie, ale - co więcej - je wdrożyć.
Zduńska Wola | Powiat Zduńskowolski | 2013-14 | 600 ha
MOF Zduńska Wola (Masterplan)
W ramach rządowej inicjatywy MOF – Miejskich Obszarów Funkcjonalnych – władzom miasta Zduńska Wola udało się zjednoczyć władze lokalne, wojewódzkie i krajowe w celu wytworzenia intermodalnej sieci międzynarodowego transportu towarowego, autostrady S8, połączeń dróg wojewódzkich, lokalnych, sieci dróg gminnych i nowych kierunków rozwoju gospodarczego. Dzięki zespołowi MAU wraz z naszym partnerem Pheno Horizon udało się nie tylko opracować ambitne rozwiązanie, ale - co więcej - je wdrożyć.
Zduńska Wola | Powiat Zduńskowolski | 2013-14 | 600 ha
Nowa Huta Przyszłości, Kraków
W 2012 roku władze Krakowa ogłosiły Międzynarodowy Konkurs projektowy - “Kraków, Nowa Huta Przyszłości”. Głównym założeniem konkursu było przekształcenie obszaru o powierzchni 5 500 ha, w tym terenów poprzemysłowych, stanowiących około 15% całkowitej powierzchni miasta. Jednym z wytycznych miasta było stworzenie wizji “Smart City”, wspieranej mocnym uzasadnieniem ekonomicznym. MAU zaproponowało policentryczną strukturę osiedla, opartą na metodologii transektu i dostosowaną szczegółowo do lokalnej zabudowy, środowiska i rolnictwa, uwzględniając zagadnienia obszarów ochrony przeciwpowodziowej Wisły.
Kraków | Urząd Miasta Krakowa | 2012 | 3cie miejsce w międzynarodowym konkursie projektowym
Nowa Huta Przyszłości, Kraków
W 2012 roku władze Krakowa ogłosiły Międzynarodowy Konkurs projektowy - “Kraków, Nowa Huta Przyszłości”. Głównym założeniem konkursu było przekształcenie obszaru o powierzchni 5 500 ha, w tym terenów poprzemysłowych, stanowiących około 15% całkowitej powierzchni miasta. Jednym z wytycznych miasta było stworzenie wizji “Smart City”, wspieranej mocnym uzasadnieniem ekonomicznym. MAU zaproponowało policentryczną strukturę osiedla, opartą na metodologii transektu i dostosowaną szczegółowo do lokalnej zabudowy, środowiska i rolnictwa, uwzględniając zagadnienia obszarów ochrony przeciwpowodziowej Wisły.
Kraków | Urząd Miasta Krakowa | 2012 | 3cie miejsce w międzynarodowym konkursie projektowym
Nowa Huta Przyszłości, Kraków
W 2012 roku władze Krakowa ogłosiły Międzynarodowy Konkurs projektowy - “Kraków, Nowa Huta Przyszłości”. Głównym założeniem konkursu było przekształcenie obszaru o powierzchni 5 500 ha, w tym terenów poprzemysłowych, stanowiących około 15% całkowitej powierzchni miasta. Jednym z wytycznych miasta było stworzenie wizji “Smart City”, wspieranej mocnym uzasadnieniem ekonomicznym. MAU zaproponowało policentryczną strukturę osiedla, opartą na metodologii transektu i dostosowaną szczegółowo do lokalnej zabudowy, środowiska i rolnictwa, uwzględniając zagadnienia obszarów ochrony przeciwpowodziowej Wisły.
Kraków | Urząd Miasta Krakowa | 2012 | 3cie miejsce w międzynarodowym konkursie projektowym
Szczecin, wizja rozwoju obszarów portowych
Masterplan nowej centralnej dzielnicy Szczecina na terenach portowych i poprzemysłowych.
Szczecin | Urząd Miasta Szczecina | 2017 | 280 ha | konkurs urbanistyczno-architektoniczny
Szczecin, wizja rozwoju obszarów portowych
Masterplan nowej centralnej dzielnicy Szczecina na terenach portowych i poprzemysłowych.
Szczecin | Urząd Miasta Szczecina | 2017 | 280 ha | konkurs urbanistyczno-architektoniczny
Szczecin, wizja rozwoju obszarów portowych
Masterplan nowej centralnej dzielnicy Szczecina na terenach portowych i poprzemysłowych.
Szczecin | Urząd Miasta Szczecina | 2017 | 280 ha | konkurs urbanistyczno-architektoniczny
PROJEKTY MIĘDZYNARODOWE
PROJEKTY MIĘDZYNARODOWE
PROJEKTY MIĘDZYNARODOWE
Nivelles, Belgia
Masterplan nowej dzielnicy miasta Nivelles w metropolii Brukseli.
Nivelles, Belgia | La Campagne du Petit Baulers SA | 2001 - 2024 | 56 ha | zrealizowany
Nivelles, Belgia
Masterplan nowej dzielnicy miasta Nivelles w metropolii Brukseli.
Nivelles, Belgia | La Campagne du Petit Baulers SA | 2001 - 2024 | 56 ha | zrealizowany
Nivelles, Belgia
Masterplan nowej dzielnicy miasta Nivelles w metropolii Brukseli.
Nivelles, Belgia | La Campagne du Petit Baulers SA | 2001 - 2024 | 56 ha | zrealizowany
MAU Mycielski Architecture & Urbanism
Biuro
ul. Krzyckiego 11/40
02-052 Warszawa
Polska
CitiSense
#sensiblecities
MAU Mycielski Architecture & Urbanism
Biuro
ul. Krzyckiego 11/40
02-052 Warszawa
Polska
CitiSense
#sensiblecities
MAU Mycielski Architecture & Urbanism
Biuro
ul. Krzyckiego 11/40
02-052 Warszawa
Polska
CitiSense
#sensiblecities